Hoppa till innehåll

Nätpoker.

14 april 2010

Jag har aldrig spelat poker på nätet, dock gjorde mitt ex det en hel del ibland. Vann då och då, förlorade då och då – men gick nog på det stora hela plus minus noll i alla fall.

Kommer så väl ihåg en gång, han hade spelat sig till final – stod flera flera tusen i potten, till de 10 bästa. Han låg just då på plats nr 11 och tänkte spela lite fegt för att komma bland de 10 bästa. Jag satt bredvid, spänd som bara den! Är riktigt kul att titta på, när man har bra kort och så där! 🙂

Hur som helst, jag skulle peka på något på skärmen, råkade stöta till exets arm så att han råkar trycka på musen (han hade liksom handen på musen just då, skulle precis satsa eller nåt den rundan) och markera “all in”. *ooppss*

Handen den rundan va rena rama skiten, så han åkte ur. På 11:e plats. Utan vinst. Gissa om han va irriterad på mig ? Och jag va med måttligt arg, även 10:e plats gav några tusen som vinst…. Så kan det gå!

I alla fall, jag har länge tänkt att jag ska försöka med poker nån gång, själv. Det kan ju gå! Men mest kanske det är kul! Istället för en triss då och då menar jag…. spelar man aldrig, vinner man aldrig!

Så nu har jag reggat mig på en spelsida, satt in 100 kr och ska se om jag ens fattar hur man gör??!! *fniss*

Wish me luck!

No comments yet

Lämna en kommentar