Skip to content

Intressant läsning om Linda Pira.

23 juli 2014

Lyko erbjuder också mycket annat nyttigt och läsvärt, tips om hudvård, frisyrer, artiklar etc etc. Intressant och läsvärt tycker jag.

Nyss läste jag en artikel om Linda Pira, hiphopartisten ni vet, aktuell som Grammisvinnare och sommarpratare
I P1. Hon berättar i artikeln om sitt liv som artist och mamma. Hur hon går emot skönhetsideal och livspusslet som kändis och samtidigt ha barn.

Hon skriver att när hon fick sitt första skivkontrakt så var hon 15 år, det stod med att hon va tvungen att gå ner i vikt för att få kontraktet. Hennes mamma rev sönder det direkt! Bra gjort tycker jag, för att kunna förändra dåliga ideal får man börja med sig själv! 👍 man kan också läsa bl.a. att hon blev gravid med trillingar men att ett av barnen dog i magen. Hon var dessutom ensamstående då hon och pappan gjorde slut när hon hade barnen i magen. Eftersom jag själv har barn ju, så kan jag bara föreställa mig ad hon gått igenom! Många prövningar! Men kanske är hon ett bra exempel på ”what dosent kolla you makes you stronger” ?!

Bra artikel med hög igenkänningsfaktor är det hur som helst! Ja kanske inte kändisbiten då, hi hi, men det andra – barn, morgon stress, bli ensamstående. Precis som Linda säger så önskar man att man hann med både smink och frisyrer varje morgon, men när man väl står där med morgontjuriga ungar, letar efter gympakläder till skolan och redan är en kvart sen…. Ja då är inte sminket man prioriterar utan snarare att ens få på sig själv kläder som är någotsånär rena 😉

Fastnade för hennes livsöde när jag läste, kommer ladda ner sommarpratet också och lyssna på nästa gång jag tar en löprunda! Sådant är perfekt i lurarna när man är ute och springer!

Ja kanske inte kändisbiten då, hi hi, men det andra – barn, morgon stress mm.

Kan rekommendera artikeln och också att surfa in på de andra artiklarna och tipsen som finns på Lyko.

20140723-102156-37316268.jpg

No comments yet

Kommentera

