Skip to content

Lite jämförelser graviditeterna emellan.

10 oktober 2013

SF:

Alla bebisar, utom nr 2, har följt kurvan att ha samma SF-mått, som veckan jag är i. Alltså i v 35, har jag haft SF 35 etc.

Med nr 2, hade jag i v 37, SF 39 vilket avvek, och jag fick göra glykostest. Testet va helt ok, och bebisen också trots stor mage.

Min vikt:

Med barn nr 1, som kom på BF gick jag upp 18 kg.

Med barn nr 2, som kom på BF+8, gick jag upp 24 kg.

Med barn nr 3, som kom på BF+7, gick jag upp ca 25 kg.

Än så länge med detta barn, i v 37, har jag gått upp 20 kg.

 

Hjärtljud:

Flickorna har haft över 150, och pojkarna under 150 slag per minut.

Någon enstaka gång har det diffat, men bara en gång med 1:an och en gång med 3:an har jag för mig.

 

Mående:

Jag har mått bra alla fyra gånger. Mått lite illa på kvällarna, mest med nr 1 och 2. Men nr 4 märkte jag inte av någonting. Med nr 3 kräktes jag en morgon, enda gången jag kräkts som gravid öht (om man inte räknar matförgiftningen jag fick med 3:an som höggravid.)

Har haft en del foglossning med nr 2. Lite med nr 3. Inget med nr 1 och 4.

Oerhörd trötthet med nr 2 och 3. Inte nämnvärt med nr 1 och 4.

Med nr 3 och 4 har jag haft en ihållande stark värk i höger knä, som hållit i sig i någon vecka eller två. Denna värk har jag endast haft dessa två gånger i livet, och hade redan innan jag visste jag var gravid.

 

Förlossningarna i tid räknat sen ankomst sjukhuset:

Med barn nr 1: 4.5 timmar.

Med barn nr 2: 1.4 timme.

Med barn nr 3: 6 minuter.

 

Längd och vikt på de nyfödda:

Nr 1: 3610 g 52 cm lång, flicka.

Nr 2: 3630 g 51 cm lång, flicka.

Nr 3: 4550 g 52 cm lång, pojke.

 

Förlossningsberättelser finnas att läsa på “Sidor”, läs mer om. Går också att klicka HÄR.

Jämförelse magbilder finns att se HÄR. Magbild med nr 4 finns HÄR.

No comments yet

Kommentera

